HTML

recommented

Történik ez-az. Ezek-azok írnak róla. Én megint írok róla, róluk.

Friss topikok

  • mrbateman: @recommented: Nagyfiú vagy, menj el és váltsd ki magadnak! Arra van időd amire időt szánsz. pl:íro... (2014.09.01. 16:07) Nonszensz
  • nyelvőr: Szinte teljesen egyetértek a fentiekkel ( bár azért sok-sok nem Elza néni kollégát ismerek ). Amiv... (2009.11.28. 12:03) Lehet-e egy tanár ember?

Linkblog

Nonszensz

2014.08.28. 19:21 recommented

A címben szereplő fogalom volt az első, ami eszembe jutott a szurkolói kártya leírásának hallatán. 

Ha valakit esetleg nem érdekelne a magyar foci - és legyünk őszinték, sokan vannak így - akkor az ő kedvükért: 2014. szeptember 15-től a magyarországi futballmeccsek csak szurkolói kártyával látogathatók. 
Elolvastam a feltételeket, és arra jutottam, ezután jobb lesz nekem a televízióban meccset nézni. Ugyan akkor kevesebben vagyunk (legfőképpen csak én), viszont mindig jó az idő, ha rossz a játék, akkor nyugodtan nézhetek mást, és a sör is olcsóbb. 

Őszinte leszek. Az 1985-ös Videoton-Manchester meccs volt az első meghatározó futballélményem, aztán jött a balsikerű 86'-os vébé (igen, még láttam a magyar válogatottat világbajnokságon játszani, ezt a gyerekeim nem fogják majd tudni elmondani magukról), aztán a PSV-Benfica BL-döntő, és szép sorban a többi. Gimnazistaként és egyetemistaként sokszor száz kilométereket utaztam egy nyomorult kupameccsért, hogy aztán szarrá ázzak egy-egy büdös stadionban, ahol omlik a vakolat. Soha nem voltam semmilyen szurkolói csoport tagja, soha nem voltam fanatikus drukkere egyik csapatnak sem, csak a focit szerettem, de azt nagyon. Már óvodásként is, de iskolás koromtól kezdve tényleg minden nap reggeltől estig rúgtuk a gumit (hiszen bőrfocija csak a kiválasztottaknak volt). Megszámlálhatatlan mérkőzésen voltam kint a Zamárdi-Balatonboglártól kezdve az MTK-Siófokon át a Vasas-Győrig. 

Aki volt már különböző osztályú meccseken, az pontosan tudja, hogy mindegyikben más a szép. Az első osztályban a tényleg komoly küzdelmet hozó, nemzetközi kupaszereplésről döntő rangadók, eggyel-kettővel lejjebb mindig lehet látni egy-egy tehetséges fiatalt, aki talán fog még hazai nagycsapatban is játszani, a "megyében" pedig jókat lehet nevetni a helyi bácsikák borvirág ízű beszólásain, vagy amikor egy fél csapat keresi a labdát a pálya melletti kukoricásban. A lényeg, hogy a foci szép, a foci jó, a foci minden szinten élvezhető, ha kicsit máshogy is. 

Emlékszem, amikor a két éves kislányomat először vittem meccsre, milyen áhítattal nézte a pályát és a bácsikat, akik nagyot rúgtak a labdába, hogy aztán öt perc múlva egy jót futkározhasson a lelátón, amikor megunta az egészet. Na ennek lesz vége szeptember 15-től. Nemcsak nekem és néhány hozzám hasonló barátomnak, hanem rengeteg kisgyereknek és sok olyan futballszerető embernek, akik nem jártak rendszeresen meccsekre, de megvolt az az évi néhány alkalom, amikor kilátogattak egy-egy stadionba. Mondtam, hogy őszinte leszek: bevallom, az utóbbi években én is ez utóbbiak közé tartoztam. Családom van, rengeteg munkám, kevés szabadidőm, egyszerűen nem engedhetem meg magamnak, hogy minden hétvégét a focipályák mellett töltsek. Néha-néha kimegyek annak a csapatnak a meccseire, ahova a bérletem szól (amolyan támogatói bérlet, mert anyagilag jobban járnék, ha jegyet vennék arra a néhány alkalomra), és nyaralás közben, ha időm és kedvem is van, akkor csak-csak megnézem a helyi csapatot, ahol természetesen nekik szurkolok, mert úgy illik. Siófokon a SIófoknak, Pápán a Pápának, Hajdúszoboszlón a Hajdúszoboszlónak. 
És ez is véget ér szeptember idusán. 

Hogy miért? Mert ezentúl szükségem lesz a jegyen-bérleten kívül két kártyára. Egy klubkártyára a "hazai csapat" meccseihez, és egy MLSZ futballkártyára a "semleges" csapatokhoz. Aztán az is előfordulhat, hogy nem lehet egyszerre két ilyen kártyám. Nem tudom, mert a szabályok furák és átláthatatlanok. Annyi biztos, hogy ha jön a Ferencváros Siófokra, akkor én az MLSZ futballkártyámmal nem ülhetek be a siófoki szektorba (ahol eddig ültem), hanem mehetek a "semlegesekhez" vagy a Fradi-szektorba. Hazai csapatom meccsein pedig - ha úgy gondolom - nem mehetek a vendégszektorba egy-egy barátommal, mert nincs ott számomra hely. És ez a legviccesebb az egészben, hogy hely bizony lenne bőven. Mert a 90-es években még jártam telt házas NB-1-es rangadón, ahol 28000 ember szorongott a lelátón, de 2014-ben bizony nagyon foghíjasok a padsorok. A legtöbb klubvezető összeteheti a kezét, ha fordulónként három-négyezer ember kimegy a meccsekre. De sajnos a legtöbbször még annyi sem jön össze. Most még kevesebben lesznek. 

Mert nekem se kedvem, se időm ahhoz, hogy család és munka mellett plusz kártyákat váltsak ki, amiket meccsnapon természetesen nem kaphatok meg, és az egyikhez még külön 150, a másikhoz 30 kilométert kellene utaznom hét közben. Úgy, hogy idővel meg kellene ezeket újítanom, és nem ülhetnék oda, ahova szeretnék, hanem oda, ahova a semleges szektort kijelölik (ha lesz ilyen egyáltalán), vagy mehetnék az idegenbe utazó fanatikusokhoz, amihez én már túl öreg vagyok. Igen, kényelmes lettem, inkább fizetek többet a jó helyért a hazai szektor közepén, nem fogok a "kanyarban" nyomorogni a biztonsági őrök vegzálása és olyan szurkolók üvöltözése közepette, akikhez semmi közöm. Mert én a focit szeretem, nem azért járok meccsre, hogy végig a bírót vagy a helyzetet kihagyó csatárt szidjam. Tudom, hogy több tízezren vannak rajtam kívül ilyenek. Ezek az emberek (most már sajnos joggal mondhatom: mi) pontosan azért kezdtek elmaradozni a lelátókról, amiért én sem fogom többet menni. A pénzükért cserébe semmilyen szolgáltatást nem kaptak, viszont a lelátói morál egyre mélyebbre bukott, és elburjánzott az eltúlzott és értelmetlen adminisztráció. És ők (zömmel legalább olyan korúak, de inkább idősebbek, mint én, főleg elfoglalt, családos emberek) nem fognak visszajönni a pályák mellé, csak ha úgy érzik, változik valami. Ilyen változást pedig - azt leszámítva, hogy egyre nehezebb jegyet venni - nem látok. Az új rendszer ugyanúgy nem fogja tudni kiszűrni a hőbörgőket, sőt. Legfeljebb most mást fognak nagyobb hévvel szidni, akit vagy amit éppen szankciók nélkül lehet.

Természetesen a magyarországi élő futballtól elfordult emberek gyerekei (így az enyémek sem) fognak kilátogatni a stadionokba, hiszen nincs kivel. És aki kicsit is konyít ehhez a sporthoz, az tudja, hogy utánpótlás nélkül nincs foci. Lehet, hogy valóban én lettem finnyásabb az idő múlásával, de azt a szolgáltatást szoktam igénybe, azért szoktam fizetni, ahol minőséget kapok felesleges körök nélkül. A cégem sem ott vásárol, ahol szívatják, hanem ott, ahol megkapja a pénze ellenértékét. Nem hiszem, hogy ez nagyon furcsa volna. 
És ennek ellenére sajnálom. Mert mégis csak ebben a kicsit sárga, kicsit savanyú magyar fociban éltem évtizedekig, hiányozni fog. De annyira azért nem, hogy azért dotáljam, mert bosszúságot és kényelmetlenséget okoz.
Azért egy kicsit még reménykedem benne, hogy a magyar futball döntéshozói, alakítói közül valaki egyszer úgy ébred fel: "gyerekek, nagyon büdös már ez a hús! Nem lehetne, hogy ne csak jegyrendszerre adjuk? És mi lenne, ha megpróbálnánk visszacsalogatni a régi vevőket is az üzletbe, hogy legközelebb ne csak romlottat tudjunk venni?"

 

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recommented.blog.hu/api/trackback/id/tr106646007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k0Jack 2014.08.29. 11:35:21

kezdj hozzászokni a gondolathoz: nem fogsz többet magyar focimeccsre menni...

Kivlov 2014.08.29. 13:25:20

jobban is járunk, ha otthon maradsz, ha ennyire képtelen vagy.

mrbateman 2014.08.29. 14:20:46

Ki kell váltani ezt a kártyát!

...ennyit meg kell érjen a sör/cigi/szotyi/miakurvaanyátcsinálsz életérzés!

Ne sírjunk már minden szaron!

rexter 2014.08.29. 14:37:15

jesszus ezek a kommentek. sírok.

Gyűrött Papír 2014.08.29. 15:06:09

Én érteni vélem, hogy mi a gondja a bloggernek.
És igazat is adok neki! :))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.29. 15:09:07

A hazaiak és a vendégek szétválasztása azért nem ördögtől való gondolat, számos verekedést megakadályozhat.

A meccsekről meg szerintem a rossz játék miatt IS maradoznak el az emberek, nemcsak a túlzott adminisztráció miatt, amiben egyébként igazad van.

Nem a tisztességes, békés szurkolót kellene potenciális vandálként kezelni, hanem a tényleges rendbontókat úgy megbüntetni, hogy többet ne jusson eszükbe verekedni stb. Ha pl. már az első balhét mondjuk százezres büntetéssel honorálnák, nem biztos, hogy sokan megismételnék a mutatványt.

braue 2014.08.29. 15:30:22

A rendszer szar, meg kell változtatni, hogy kimehessek ötletszerűen bármilyen meccse, akár egy félórával a kezdés előtt is, ha akkor jut eszembe, hogy mennék.

Legyen elég a személyi (ha már feltétlenül kell valami) a jegyváltáshoz, bárhol!

Magyarnaba 2014.08.29. 15:39:44

Nagyjából azt gondolom, amit a szerző és vele azonos elhatározásra is jutottam. Viszlát NB1 & Magyar Kupa!

Etniez 2014.08.29. 16:38:29

Én annyit fűznék hozzá, hogy a rendszer alapvetően jó. A Tottenham stadionja mellett dolgozom, itt kint ugyanilyen rendszer van. A Tottenham ad neked kártyát, amivel tudsz jegyet igényelni a hazai meccsekre.
Ha akarsz idegenbe menni, akkor szintén a Tottenhamhoz mész be, megrendeled a jegyeket és ha jut akkor jut és mehetsz idegenbe is, ha nem, akkor marad a tv.
Ehhez képest minden stadion tele van, hónapokra előre nincs jegy.

És azt látom, hogy a meccsekre családok mennek ki, békésen-énekelgetve, együtt söröznek az ellenfél szurkolóival (kivéve Arsenal).

Nincs balhé, mert mindenki azonosítható. Helyette családi esemény van, pedig nem olcsó a jegy, 40 fonttól indulnak.

El kell felejteni ezt a nyavajgást. A magyar meccseken nem azért nincsenek, mert retina szkenner meg bérlet, hanem azért, mert SZAR. Aláhúzva, kivastagítva. A magyar foci egy rakás szar, építhetnek akármennyi stadiont. Itt előbb van csapat, utána van stadion. Tottenham stadionja is most épül a régi mellett, az Arsenal talán 2 éve cserélte le a sajátját (voltam mindegyikben).

Itt előbb csinálnak egy csapatot a magánbefektető pénzéből, majd ha megy a szekér, akkor a szurkolók pénzéből építenek egy újat.

Nagyon egyszerű képlet.

recommented 2014.08.29. 17:36:37

@Etniez: Alapvetően szinte minden rendszer lehet jó, a megfelelősége csak a rendszer elemein, a rendszert körülvevő környezeten és a rendszer működésén múlik.

Összehasonlítani a Premier League-ben működő (és hangsúlyozom: ott működő!) rendszert az NB1-gyel veszélyes. Veszélyes, mert azt az illúziót adja, hogy a Premier League és az NB1 működése alapvetően ugyanaz. Sajnos ez nagyon nincs így. Még te is írod, hogy a játék Magyarországon nem az igazi. Tökéletesen így van. Mint ahogy a tulajdonosi struktúra, a szurkolók összetétele, a versenyrendszer és a két bajnokság alapvető lehetőségei is teljesen mások.

40 font pedig nem sok. Ha a kapott szolgáltatást és az ottani átlagbéreket nézzük, egyáltalán nem eltúlzott.
Én is jártam sokfelé focimeccsen, és legtöbbször örömmel fizettem ki a (magyarországinál általában jóval drágább) belépőt, mert kaptam valamit a pénzemért. Jó játékot, udvarias alkalmazottakat, átlátható stadiont, normális büfét. Éreztem, hogy fontos része vagyok a rendszernek, megbecsülnek, mert fizetek, kapok valamilyen szolgáltatást a pénzemért. Ez azért nem rossz érzés.
Kíváncsi lennék, vajon hányan mennének Tottenham-meccsre, ha ott semmit nem kapnának.

Ausztriában még a meccsek színvonala sem volt jobb az itthoniaknál, de a sógoroknál tényleg kifogástalanul működött minden. Azért mondom éppen őket, mert az ottani állapotok közelebb állnak az itteniekhez, teljesen felesleges magunkat Angliához vagy Németországhoz hasonlítani. Hozzáteszem: a szurkolói kártya bevezetése után ezeken a helyeken könnyebben fogok tudni elmenni a stadionokba, mint itthon. Egy normálisan működő futballkultúrában, egy nagy bajnokságban a játék mellett éppen azért olyan magas a meccsek látogatottsága, mert minden átláthatóan működik, minden az én kényelmemet szolgálja (hiszen én fizetek egy szolgáltatásért) és nincs olyan, hogy csak hétköznap munkaidőben tudok intézkedni a bérlet vagy a szurkolói kártya ügyében. Magyarországon mintha mindenki fordítva ülne a lovon, és mintha én tennék szívességet azért, mert élőben szeretnék focit nézni.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.08.29. 17:42:11

Nem akarjátok esetleg a McDonald's-ot is magyarországosítani? Vagy bármi mást...Unalmasok vagytok...Sírjatok, mert az jó!

recommented 2014.08.29. 17:44:54

@braue: Vagy személyi se...

Vajon mi történne a egy moziban vagy színházban, ha elkezdenék felírogatni a vendégek adatait (mert hátha valaki bekiabál előadás közben)? Mi lenne, ha fél órát kellene sorban állni előtte? Szépen elmaradoznának a nézők, mert inkább más szórakozást keresnének a pénzükért.

Félreértés ne essék, a futball más, és valóban sokkal több a nézőtéri atrocitás a Fradi-pályán, mint az új Nemzetiben. Csakhogy ez nem az én gondom, engem nem érdekel. Azért fizetek adót és azért fizetek a meccsjegyért, hogy ezt megoldják. És ha véget nem érő töketlenkedéssel próbálják megoldani úgy, hogy közben a szurkolók 95%-át kitevő normális emberek szívnak, akkor nem meglepő, hogy a legtöbben ők is más szórakozást keresnek a pénzükért.

mrbateman 2014.08.29. 19:31:46

"Azért fizetek adót és azért fizetek a meccsjegyért, hogy ezt megoldják."

Roppant szerencsés ember vagy, éppen most oldják meg ezt a "problémát" (hozzáteszem, h. szerintem ez látszatprobléma). Lehet, hogy szarul, de megoldják. Persze lehetne azt is, hogy rohamrendőrökkel szétverni azt a területet, ahol valami lényeglátó kis fasz zsidózott egy jóízűt, aztán utána majd elmolyolnak a részletekkel, hogy ki is mondta pontosan meg mit is ("ja, hogy nem "mocskos", hanem macskás zsidók...ja elnézést félreértettük, akkor további kulturált szórakozást!") de legalább mindenki bejutott jó hamar, meg adatvédelmileg is jobb! Hát nem így döntöttek!

Viszont meglehetősen nyálas kis buzi dolog a hazai meccsrejáróktól ezen a az értelmetlen adminisztratív akadályon sírni hetek, hónapok óta, mint valami hülye picsa! Mert ugyan mitől lesz ez bonyolultabb az eddigihez képest, egyszer el kell menni és rászánni nettó 3 percet erre a kib.szott kártyára aztán lehet meccsrejárni.

A másik kedvencem az adatvédelmi aggályok: Minden jelentéktelen szürke kispolgár játsza itt a James Bondot, mellette meg a facebook-on tobzódik és nyilvánossá teszi a teljes kapcsolati hálóját is a szánalmas baromja, de róla aztán ne legyen egy n+28-dik nyilvántartás, mert ő óvatos és megfontolt európai polgár!

Nevetségesek vagytok!

Az, hogy az ustawkasok ellenzik ezt az egészet, azt megértem...de a maradék 99,9% felesleges picsogásától már agyfaszt kapok!

sutyerák 2014.08.29. 19:51:59

lesz itt telt lelátó.
-pillanat alatt kiszűrhető,hogy melyik közalkalmazott nem jár meccsre.
-sajna ez a sanda gyanúm.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.29. 19:55:28

@mrbateman:

Az adatvédelemmel kapcsolatos véleményeddel nagyjából egyet tudok érteni, ám attól, hogy valaki a faszbukon (mely ugye egy magáncég) közzéteszi a kapcsolati hálóját és még a bugyija színét is, még joga van (lenne) azon aggódni, más magáncégek hogyan kezelik a személyes adatait.

Az információs önrendelkezési jog mindenkit megillet, még a hülyéket is. :)

mrbateman 2014.08.29. 20:06:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: név, sz helye és ideje, anyja neve...hát kenje a hajára. Mi ebben a titok?

Pénz kérdése és egy pendrive-on olyan adatbázist lopnak ki neked, hogy el sem hiszed.

Igazából szart sem érnek ezek az adatok, de arra jók, hogy gyorsan elinduljanak rajta.

miazhogyKáttű? 2014.08.29. 21:06:39

@mrbateman: én is ugyan erről pofázok, egyszerűen nem értem ezt a nagy felháborodást, ha valaki arra lusta, hogy az életéből 3 (legyen max. 10) percet rászánjon erre a folyamatra, az inkább ne is menjen meccsre! Meg most tényleg, mi a f.szt kezdenek azokkal az adatokkal? Ha már a facebook szóbakerült.. Neve ugye ott is adott, születési hely, idő szintén megvan adva, anyja neve meg... ott van az ismerősei között rokonként általában. Erről ennyit. Gyerekeknek ugye ha jól tudom nem is kell ilyen kártya (14év alatt!?). Azt hiszem a magyar futballal kapcsolatban most nem ezen a sz.ron kéne rágódni.

calamites 2014.08.30. 06:52:33

Látom sokaknak nem megy az értő olvasás.

recommented 2014.09.01. 01:51:49

@calamites: sajnos ezzel egyet kell értenem...

recommented 2014.09.01. 02:05:49

@mrbateman:

"Roppant szerencsés ember vagy, éppen most oldják meg ezt a "problémát" "

Mármint hogyan oldják meg? Attól, hogy a meccsre bejutóknak van egy kártyája, még nem azonosítják azt, aki balhézni akar. Főleg úgy, hogy a stadionon belül bőven van hely, szektoron belül mindenki oda fog ülni, ahova akar. Ha ki akarnák szűrni a bajkeverőket, ahhoz normális kamerarendszer kellene, és akkor már meccs közben meg lehetne találni őket (és ehhez ugye teljesen felesleges a kártya).

"Viszont meglehetősen nyálas kis buzi dolog a hazai meccsrejáróktól ezen a az értelmetlen adminisztratív akadályon sírni hetek, hónapok óta, mint valami hülye picsa!"

A minősítgetésedet nem veszem magamra, ahhoz még nőj egy kicsit.
Azt viszont én döntöm el, hogy mi tetszik, és mi nem, miről írok vagy miről nem. Gondolom ugyanígy van ezzel más is. Nem kell olyat olvasni, ami nem tetszik.

"A másik kedvencem az adatvédelmi aggályok"

Ez nem erről a posztról szól, engem nem zavar, ha a meccs (vagy bármilyen más rendezvény) szervezőjének megvannak az adataim. Nehezen tudna vele visszaélni.

"egyszer el kell menni és rászánni nettó 3 percet erre a kib.szott kártyára aztán lehet meccsrejárni."

3 perc? Menj el, váltsd ki a kártyámat, és hozd el nekem. Fizetem az útiköltségedet, és kapsz mondjuk még egy ezrest. Az 3 perccel számolva 20000 forintos órabér, még a hülyének is megéri.

mrbateman 2014.09.01. 16:07:56

@recommented: Nagyfiú vagy, menj el és váltsd ki magadnak! Arra van időd amire időt szánsz. pl:írod ezt a blogot, ennyi idő alatt 5-ször kiválthattad volna, de úgy döntöttél, hogy fontosabb elmondani a véleményedet, ami akörül szóródik, hogy mennyire időrabló feladat ez. Vagyis sírni és kifogásokat keresni van időd, de rövidre zárni és megoldani a problémát már nincs! Nem logikus!

Brutális kamerarendszer van már minden stadionban. Arra jó(?) ez az egész, hogy kamerán rögzíti a cselekményt, összeveti a fényképes adatbázissal, ott a név, sz.hely, idő. Ezt rendőrségnek átad és amikor a mérkőzés 85. percében tördeled a székeket, mert befújták a 11-est, akkor a TEK már otthon várja Pistikét anyuéknél.

Míg most, ha előkerült egy horogkeresztes zászló, akkor pár munkaórával több kellett és akár hajnali 3 is volt mire leért vidékre a Nemzetbiztonsági Szakszolg. és meggyőzték Pistikét, hogy többet ne jöjjön ki meccsre, mert nehézségei lesznek a munkahelyén és/vagy vállalkozásában.

Személy szerint nem értek egyet ezzel az egésszel, mert szerintem szükség van egy helyre, ahol a frusztrál emberek 2 órán keresztül azt üvölthetnek amit akarnak! De nem érdekes az én véleményem!
süti beállítások módosítása